utorok 23. júna 2009

Vyzerá ako chalan z Anglicka

Looks like a british guy




Takto ma označil náš vedúci hotela, keď zisťoval kto je z akej krajiny. Neviem či to mám brať ako kompliment alebo nie, no v každom prípade to dokazuje jednu vec. Všetci sme rovnakí, bez ohľadu na to či sme biely alebo čierny, muž alebo žena, kresťan alebo moslim. Mali by sme mať a keďže pochádzam z demokratickej Európy poviem, že musíme mať všetci náležité práva. Čínsky prezident prišiel na Slovensko, a keď aktivisti začali demonštráciu o ľudských právach tak si ich podala polícia a aj čínsky priaznivci. V Turecku majú tiež dosť problémov. Prvým zistením bolo to, že turecká vláda sa snaží blokovať portál www.youtube.com. Čo ho sa vláda bojí, keď ho blokuje? Bojí sa voľného prístupu k informáciám? V momente, však dostávam od mladých Turkov tip na 3 spôsoby ako to obísť. J

Pred pár dňami sme išli na obed od reštaurácie Antik Kapi. Počuli sme demonštráciu a zaujímavé bolo, že do mikrofónu hovorila žena. Hazal mi povedala, že protestujú za lepšie podmienky. Hlavne lepšie podmienky pre ženy. V západnej časti Turecka cítiť európsky vplyv a teda logicky sa tu ženy snažia presadiť viac demokracie. V Turecku by ste len ťažko hľadali ženy na vrcholových pozíciách v manažmente, politike a podobne. Nie je to preto, že by nechceli, ale jednoducho nie sú spoločensky akceptované na takýchto pozíciách. Ďalší problém, ktorý tu je sú Kurdi. Predtým som presne nevedel v čom je príčina problému a preto som to chcel zistiť od niekoho s tunajších. Ako mi Batu hovorí, nikto tu voči Kurdom, nič nemá. Dokonca hovorí, že jeho najlepší kamarát je Kurd. Problém je v tom, že Kurdi žijú v najchudobnejšej časti Turecka na juhovýchode. Nemajú dostatočné vzdelanie, nemajú prácu a tak jediný spôsob, akým sa chcú z toho dostať je extrémizmus. Turecko má, však ambície stať sa členom európskej únie a preto sa vláda (hlavne od roku 2002) snaží zlepšiť podmienky, v ktorých žije kurdská menšina, ale ide to pomaly. Moja otázka však znie: Bolo by to naozaj prínosom pre Turecko byť členom európskej únie? Povedzme si úprimne na margo globalizácie sa mnohokrát vytrácajú tradičné zvyky a kultúra krajiny. Turecko je jedinečné a môj osobný názor je, že by muselo obetovať príliš mnoho zo svojej jedinečnosti za členstvo v EÚ.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára