štvrtok 18. júna 2009

Čo sa môžeme od Turkov naučiť

Turecká starostlivosť a pohostinnosť

Keď príde človek do cudzej krajiny uvedomí si, aký môže byť zraniteľný. Hlavne pokiaľ sa jedná o krajinu, kde angličtina nie je moc používaná (hlavne starší ľudia nevedia nič po anglicky) a kde sa len ťažko zapamätajú názvy, nakoľko písmená a výslovnosť sú dosť odlišné.

Práve v takejto krajine si človek váži, keď sa o Vás niekto stará. Starostlivosť, s ktorou sa stretávam je naozaj dobrá. Naozaj som milo prekvapený z toho, ako sa o nás starajú. Stále je niekto na blízku (v našom prípade Hazal a Bathu), ktorí dokonca s nami aj bývajú na našej ubytovni, nakoľko sme trochu ďalej od officu. Náš projekt ešte nezačal, ale ja nemám ani voľný čas, pretože stále niečo máme. Hocikam ideme ide niekto s nami. Áno možno to vyzerá ako dozeranie na malé deti, ale ja to zatiaľ vôbec tak nevnímam. Ďalšia vec je, že čo všetko sú oni schopní vybaviť. Zoberme si len pár vecí. Jedlo máme zadarmo a chodíme do fajnovej reštaurácie, kde máme obedy a večere formou švédskych stolov (na výber nie je 20 vecí, ale aj tie 3-4 potešia). Od budúceho týždňa budeme chodiť pravidelne pondelky hrávať futbal v krytej hale s umelým trávnikom. Vyjednáva sa aj kúpalisko. Len ako mi Kubi povedal, problém je v tom, že moc sa im nechce uzavrieť bazén pre 150 ľudí len pre nás (v Turecku fungujú kúpaliska tak, že jeden deň sa kúpu muži a druhý deň ženy, teda ak chceme chodiť na kúpalisko spolu musia ho zatvoriť celé len pre nás J). Takýchto príjemných maličkostí je veľa a tým pádom sa človek cíti v pohode.

Ich kancelárie sa nachádzajú v centre mesta, no je to pre nich výhodnejšie mať ho v centre, pretože sú bližšie ku firmám. Aj keď ich to stojí mesačne dosť veľa. Kubi hovoril, že peniaze nie sú problém, ako v podstate všetko v Turecku. Keď niečo nejde, stretnú sa a vyriešia to. Pracovný čas na office je od 9:00 do neskorých večerných hodín. Závisí od potreby. Na office som bol viackrát a vždy sa mi veľmi páčilo ich pracovné nasadenie. Vždy tam bolo aspoň 7-10 ľudí, ktorí riešili projekty, volali do firiem a podobne. Aj tu je skúškové obdobie, ale nikto tu nehovorí, že nemá čas na AIESEC. Všetci ťahajú za ten istý povraz a potom to aj tak vyzerá. 15 stážistov zrealizovaných počas 1 mesiaca a to len v 1 projekte.

Na začiatku som si myslel, že budem písať len o AIESEC starostlivosti smerom ku stážistom. Teraz si však uvedomujem, že ide celkovo o pohostinnosť ako národa. Sú k sebe veľmi milí, ústretoví a aj keď nevedia jazyk alebo im je vaša kultúra cudzia snažia sa ju pochopiť.

Preto je dôležité nikdy nemať predsudky voči hocičomu. Až, keď spoznáte krajinu, národ, ľudí až potom môžete hovoriť, že oni sú takí alebo onakí nikdy však nie pred tým. Ja som s Turecka zatiaľ milo prekvapený. Až na tie teploty J, je tu fest teplo.

NESÚĎTE OSTATNÝCH, SÚĎTE SEBA

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára