streda 17. júna 2009

Obhliadka mesta a univerzity

Mesto a univerzita Kocaeli

Hneď prvý deň sme sa vybrali na krátku prehliadku mesta, ktorej cieľ bol univerzita Kocaeli. Život v meste je neopísateľný. Pre mňa ako typického Európana bola doprava miesta až neuveriteľná. Veľké autobusy prechádzajúce cez úzke uličky, permanentné trúbenie a nebezpečné strmé spády vo mne vyvolávali dojem, že ide o kompletný chaos. No po pol dni som si uvedomil , že to nie je chaos, to je systém ako oni fungujú. Po čase som si dokonca na to zvykol a vyhovovalo mi to. Jediné čo bolo nepríjemné bol fakt, že vodiči moc nerešpektujú chodcov na prechodoch.

Univerzita Kocaeli sa začala stavať od roku 1990 a stavia sa stále. Informácie nám poskytoval priebežne Kubi (VP ICX). Univerzita bola kompletne zničená počas zemetrasenia v 1989. Počas tohto zemetrasenia bola zničená aj dosť veľká časť mesta a mnoho ľudí umrelo. Európske inštitúcie poskytli Turecku pomoc na výstavbu tejto univerzity. Na univerzite študuje 60000 študentov rôzne odbory.

Všetky fotky nájdete na mojej picase (sú to fotky od ľudí s ktorými som v tomto projekte, nie sú triedené, čiže berte na to ohľad J):

http://picasaweb.google.sk/tomaslodnan/Turecko1562009#

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára